Hlavním úkolem krizového manažera, který naskočí do krizového řízení firmy, je pomoci společnosti překonat složité období v jejím vývoji. Cílem manažera je vyhodnotit nastalou situaci ve firmě, navrhnout vhodná řešení, plnit plán a nakonec „vrátit“ společnost opět do funkčního stavu. Krizový manažer musí umět jednat pod tlakem a reagovat na veřejnost i zaměstnance tak, aby ochránil pověst organizace.
Činnost krizového manažera
- Záchranná fáze – spočívá v omezení/zastavení působení příčin krize.
- Strategická fáze – v této etapě dochází k definování postupu a plánu řešení.
- Taktická fáze – realizuje strategii podle přijatého a dohodnutého krizového plánu.
Nejčastější příčiny krize:
- Nulová strategie řízení
- Neznalost konkurence
- Vysoké úvěry a úroky
- Chybějící vlastní finanční zdroje
- Nepromyšlené investice
- Nedostatečná znalost řízení podniku
- Nezvládnutý růst/expanze
- Nedostatečný počet kvalifikovaných zaměstnanců
Atd…