Account Manager má především na starosti vztahy mezi klienty a společností, ve které pracuje, dalo by se říci, že je takovým „komunikačním pojítkem“. Mimo jiné získává nové zakázky, navrhuje a prodává řešení či identifikuje obchodní příležitosti.
Odpovědnost Account Managera
Account Manager zajišťuje spokojenost klientů od základu. Plní zákaznické požadavky nebo odpovídá na dotazy ohledně provozu, služeb či produktů. Manažer musí být iniciativní! Sám kontaktuje klienty co se týče změn, aktualizací, údržby či výpadků. Navrhuje řešení nebo přichází s novinkami. Každý Account Manager musí znát dokonale svého klienta a naslouchat mu, aby byl schopen splnit jeho očekávání.
Account Manager musí:
- Být spolehlivý, komunikativní, organizačně schopný…
- Umět si dokonale rozvrhnout práci i čas
- Vynikat v mezilidských vztazích
- Naslouchat klientům
- Ve stresu zachovat klidnou hlavu