Hlavním úkolem krizového manažera, který naskočí do krizového řízení firmy, je pomoci společnosti překonat složité období v jejím vývoji. Cílem manažera je vyhodnotit nastalou situaci ve firmě, navrhnout vhodná řešení, plnit plán a nakonec „vrátit“ společnost opět do funkčního stavu. Krizový manažer musí umět jednat pod tlakem a reagovat na veřejnost i zaměstnance tak, aby ochránil pověst organizace.

Činnost krizového manažera

  • Záchranná fáze – spočívá v omezení/zastavení působení příčin krize.
  • Strategická fáze – v této etapě dochází k definování postupu a plánu řešení.
  • Taktická fáze – realizuje strategii podle přijatého a dohodnutého krizového plánu.

Nejčastější příčiny krize:

  • Nulová strategie řízení
  • Neznalost konkurence
  • Vysoké úvěry a úroky
  • Chybějící vlastní finanční zdroje
  • Nepromyšlené investice
  • Nedostatečná znalost řízení podniku
  • Nezvládnutý růst/expanze
  • Nedostatečný počet kvalifikovaných zaměstnanců

Atd…